Mycket på samma gång!

Först vill jag bara säga att jag blir så trött på folk som skall lägga sig i sånt som de egentligen inte har ett skit med att göra...!!

Det har hänt väldigt mycket sen sist.. Fredagen den 28/5 kl.02:00 var vi klara med flytten. ;)
Då hade vi packat in allt i lägenheten iallafall. Det tog väl ca. 2 timmar och 30 minuter att packa in allt i kärran, men när vi sedan skulle tömma den så gjorde vi det på mindre än 30 minuter. :)
Hela lördagen gick åt till att packa upp alla lådor, och redan på söndag vart vi nästan helt klara. :)

Söndagen den 30/5 skulle vi ju hämta vår nya familjemedlem, och det gjorde vi också.
Han satt i mitt knä hela vägen hem. :) Vi hade blivit tillsagda att han var rumsren till viss del, men att han inte lärt sig säga till än. Så när vi kom in i lägenheten så fick man ju hålla ett extra öga på honom. :) Efter ungefär 1 timma så tyckte jag att han började verka nervös på nått sätt.. Sen hörde jag att han började gnälla, så då sa vi det att det bara var att gå ut med honom. ;) Och mycket riktigt han behövde ut. Duktig kille. :)
Såhär fortsatte det, han sa till när han behövde ut. Inte illa för en valp på 11 veckor eller hur?

Måndagen gick väl inte riktigt som planerat.. :(
Morgonen var ganska lugn, men väldigt tidig.. alla tre var upp innan klockan var halv 6..
På förmiddagen blev det en sväng till Orust för att få med oss det sista, och även flyttstäda lite. :) Åkte väl därifrån vid halv 5..
Senare på kvällen så kom R´s farfar förbi en sväng. Vilket slutade i att kl.20 åkte vi härifrån...
Blev alltså tvingade att lämna tillbaka honom... :'( Jag förstår inte hur man kan fästa sig så vid någon på mindre än ett dygn.. :(
Tänker på honom hela tiden, och inte nog med det, jag lämnade ju iväg Morris lördagen den 29/5, och som om inte det räckte... Mamma fick låta våran katt på 8 år somna in onsdagen den 26/5...
Det är inte många som har lyckats bli av med 3 djur på mindre än en vecka va??!! :'(

Jag har iallafall bestämt mig! Att inom en snar framtid så tänker jag skaffa en rottis som står i MITT namn!! Då kan inte någon komma och säga vad R kan göra och inte, för då är det MIN!

Kanske låter dumt men det är precis så jag känner... Visst jag förstår också varför dom tvingade R att åka tillbaka med honom... Men vi är VUXNA och kan fatta våra egna beslut! Vi bestämmer SJÄLVA hur vi vill leva VÅRA liv!!!

På återseende!


Kommentarer
Postat av: Bizi

folk kommer alltid att lägga sej i o ha en massa åsikter om ens liv... välkommen till livet som vuxen typ :S

Tråkigt att få lämna bort katten och sen lämna tillbaka hunden :(

2010-06-07 @ 12:18:44
URL: http://lukuziolci.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0